2

Ljummen bulgursallad

bulgursallad
Väntade på prinsessan från Skellefteå i dag, men hon blev förkyld och hade feber inatt. Min moster skulle ochså komma förbi...hon sov extra länge.
Det här skulle dom ha fått till lunch :-)

Pestolaxen som jag gör då och då. Den är så enkel och snabb att göra. Till det skulle dom ha fått

Ljummen bulgursallad:
fullkornsbulgur för 2-3 personer
½ påse sallad
8-10 körsbärstomater som halveras
1 fint tärnad röd paprika
1 fint tärnat äpple
lite salt och peppar
..man kan ochså ha i en liten rödlök.

En väninna tittade förbi just när alla ringt och avbokat sig och jag lagt ut en lunch-gäst-efterlysning på FB. Hon fick lunch idag!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Va synd att jag sov bort den lunchen, men snart kan jag äta lunch hos dej vaarje dag!!!!

2 Mona:

skriven

Salladen höll tre dagar i kylen...lika god

Kommentera här: