1

Jag hinner......

 
Jag simmar i Piteälven. Vattnet är genomskinligt blått som i utlandet. Sanden kritvit. Jag dyker från stranden ner i det varma vattnet. Lagom strömt. Härligt. Simmar under vattnet, långa starka armtag. Upp på stranden igen och dyker långt ut i strömfåran. Följer med strömmen simmar mot stranden. Upp och dyker i vattnet igen. "riiiiiinng" Varmt vatten. "riiiiiiing".  Sträcker mej mot väckarklockan...men stöter till den. Det är lugnt jag hinner ta den i luften...skjuter ifrån stranden...dyker (!?)  VA!!!  NEJ!!! 45 cm till golvet. ÅÅh, nej..det här kommer att göra ont! Var är mobilen??? Mitt knä, min fot som gör ont. ÅÅÅhhh, nej snart slår jag i golvet...
Baaaadong!!
OJ!
Ligger kvar på golvet, med täcket snurrat runt mej. Börjar skratta!!!
Det är måndagmorgon!

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Hahahaaaa. Ja ibland kan man verkligen undra var drömmarna kommer ifrån!

Kommentera här: