2

Gammelmormor rödbetsrecept

 
Första skörden rödbetor. Jag har sått, vattnat ( som en galning i torkan ) och hejat på rödbetorna. Idag har min moster kokat och lagt in dom på burk:
M: Du vet att jag använder gammelmormors rödbetsrecept. Det är såååå fantastiskt recept. Det gåååår inte att göra godare rödbetor.
Jag: Ok, jag kommer förbi med rödbetor idag.
Så kom momentet när vatten, ättika och socker skulle blandas i kastrullen. M häller i vatten...lagomt....ättika...ööhh..lagomt och...socker mer än lagomt....
Jag: Men ska du inte använda dej av receptet??!! Använda mått??
M: Hon sa att man ska Hälla-på-en -höft.
Jag: ( skulle jag ju ha förstått ) Ok. Dom blir ju goda.
 
Hälla-på-en-höft-rödbetorna.

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Och jag tänkte, åh så bra ett fantastiskt rödbetsrecept, jag som ska koka rödbetor i morgon... Ack, jag får väl leta vidare i recepten :-)

2 Sara:

skriven

Hej Mona!
Jag vet inte om du har kvar ditt gamla nummer, så jag provar att kontakta dig här istället. Jag ska ju börja söka jobb nu, och behöver referenser. Eftersom du var coach på Swedbank, då jag jobbade där, undrar jag om du skulle kunna vara en av mina referenser då jag ska söka jobb? Det skulle vara guld värt för mig! Du får gärna kontakta mig via mail: [email protected], min blogg: sarabergstrom.devote.se eller via telefon: 070-6177374. Mvh. Sara Lundberg (fd. Bergström)

Svar: Hej Sara.Självklart. kolla din mail.
....Mona....

Kommentera här: