2

11 månaders veckopendling

Idag var sista arbetsdagen på min anställning hos Boliden Commercial SRM i Skelleftehamn. Har i huvudsak jobbat med containerlogistik och sänkt hyran av containrarna. Sen blev det andra arbetsuppgifter också. Det har varit ett kul och annorlunda jobb. I 11 månader har jag veckopendlat. Bott i min syster och svågers husvagn i 3,5 månad. Bott i 2 st små ettor ( mindre, eller lite renoverade ) och till sist, sista veckan i husvagnen igen.
Ett vagabondliv, men nu är jag hemma. Varje söndag och fredag har jag packat en IKEAväska med kläder. Nu 11 månader senare har jag packat upp den för sista gången.... och jag är faktiskt lite förvånad. Den är hel. Funkar! En IKEAprodukt som har kvalité. Mina fötter åker strax upp på fotpallen och jag håller i en go-cider. Because I´m worth it!

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Vet inte om ett grattis passar? I alla fall, grattis till att du är hemma igen och tar en cider :-). Ograttis till att du inte har något jobb igen... Men hoppas att det ordnar sig för dig. Gott Nytt År!

Svar: Tack Anette! Jo, skönt att vara hemma, mindre kul att inte ha ett jobb. Snart börjar jag "attackera" företag.
....Mona....

2 Morbror Jan:

skriven

Lycka till med jobbsökeriet.
Flitig och duktig som Du är så kommer Du snart att bli erbjuden nya jobb.
Gott Nytt År
Önskar
Jan

Svar: Tackar tackar :-)
....Mona....

Kommentera här: