3

Från det ena till det andra...

...jag har upptäckt ebay! Japp! Lite efter alla andra, men idag har jag i alla fall gjort mina första inköp på ebay. Vad har jag då köpt på ebay??? Jo, en del material för att göra en hatt?? ...eller snarare en fascinator. I juni bär det i väg på ett möte där damerna ska bära hatt och jag vill inte ha en vanlig keps på mej. För inte så länge sedan var vi väl alla på ett brittiskt bröllop och där bar damerna hatt. Tjaa, något sånt hade jag tänkt försöka knåpa ihop. Det kanske blir något jag kan bära eller så blir det pannkaka av allt.

Inspirationsbild...tex:

                                                               
                                                        BILD: Hatsbycressida



                                                             Hur jag nu ska få till nått sånt?!

Tutorial kommer så småningom :-)

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Oj, det ser vi verkligen fram emot att få se :-) Det är så roligt att försöka föreställa sig människan bakom bloggar man läser. Hos dig har jag aldrig ens fått en hint om hur du ser ut. Skulle vilja få det ;-) Du kommer säkert göra succé i en tjusig hatt!!!

2 Johanna:

skriven

Till ovan nämnda möte virkade jag en hatt förra året. Den är kanske inte så snygg, men unik och trevligare än keps. =) Jag ser fram emot att se din skapelse!

3 Mona:

skriven

Hej Johanna. Ska bli kul att pyssla ihop en "fascinator". Om den funkar och ser ok ut, så får den följa med på fler RM. :-)

Din hatt blev säkert snygg. Du verkar händig :-). Vi ses!

Kommentera här: