3

Bullbakarväder

kanellängder



Vilken kontrast från i helgen. Stiger upp och det är +9 grader ute och mulet. Den norrlänska sommaren är normal igen.  Idag har jag passat på att baka kanellängder. Som vanligt använder jag grunddeg ( finns på vetemjölspåsen ), men har i lite mer smör och lite mindre mjöl. Det blir en godare luftigare bulla på det sättet. För det mesta gör jag längder. Mycket mer rationellt än småbullar. Av en grunddeg får jag ut 5 st längder. I ett tidigare inlägg visade jag hur jag viker längderna.

Prova det nästa gång du bakar bulla :-)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Mums. mums hälasr Gubben på Udden

2 Agneta i Piteå:

skriven

Tack för kanelbullssnittningen, ska prova i kväll. Har alltid gjort en rulle och klippt

3 AnJa:

skriven

Såg himla gott ut! Snitsig snitsning :-)

Kommentera här: