6

Arbetslös - igen






Första dagen på nästa arbetslöshet och dagen går i en rasande fart. Självklart började jag förmiddagen med att söka jobb och registrera mej på arbetsförmedlingen. Jag svängde föribi ett lokalt företag hade ute en annons i helgen om en tjänst. Kl.11:00 idag gick jag in på kontoret för att lämna mitt cv och pb....hahaha...VD:n trivdes som fisken i vattnet. Han hade haft damer på besök heeela förmiddag. En cv-hög på ca 5 cm låg på hans skrivbord.
Han gillade i alla fall min fröpåse som jag lämnade över. Då är jakten i gång igen. Var finns ett företag som vill anställa en Mona ??? Hur ska jag marknadsföra mej mot företagen.

Lite längre ner så finns en tävling för er alla. Konradslimpa kan bli din. Kom med ett tips där du VET att ett företag behöver en anställd.


Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Ajdå, var det dax igen. Lycka till! Förra omgången bar ju frukt till slut. Hoppas det ordnar sig snabbt för dig. Fast över jul och nyår kan det kanske vara skönt att få vara lite "ledig" :-)

2 Mona:

skriven

Tackar AnJa! Det är bara att ta tag i alltihopa :-) Jag hoppas ochså att det löser sig till slut.

3 Söka jobb:

skriven

Hoppas du hittar ett nytt jobb snart igen. Glöm inte att arbetsförmedlingen bara är EN kanal till ett nytt arbete. På internet finns hundratals privata hemsidor som hjälper i jakten på ett nytt arbete.

4 Ann:

skriven

Jag tycker att din idé om fröpåsar var så bra så att jag tipsar mina besökare om dig på min hemsida. Du skulle kunna sälja ritningen! Idén är fenomenal och underbart kreativt gjort! Jag skulle jättegärna vilja ha beskrivningen på hur du gör : ))

5 Ann:

skriven

Nu så kom rätt hemsideadress : ))

Svar: Hej Ann.Jag har klurat på om/hur jag ska lägga ut instruktioner om fröpåsen. Den har jag fått mest beröm för i min jakt efter ett jobb. För ett tag sedan gjorde jag en annan blogg med alla ideér som jag haft: http://kreativjobbsokare.blogg.se/
Tack för att du rekommenderar och länkar till min blogg :-) / Mona
....Mona....

6 Ann:

skriven

Jag har stundtals suttit och försökt att göra en fröpåse men får det inte bra. Det är ju en sådan kul ide som kan användas för alla möjliga träffar och göromål. Lotterna är också en fin idé. Du skulle kunna ta in beställningar och slå dig fram som egen. Du har kretiviteten i dig och ögat för hantverk. En lott eller en fröpåse istället för ett visitkort är ju roligare att ge bort till sina kunder. Jag tycker du är enormt duktig och har också sett att det man är bra på ska man satsa på. En annorlunda idé är oftast bra! Det går ju även att ha annat än frö i påsarna också t.ex små halskarameller som ska föreställa antijantepiller, uppfinnarpiller mm mm. Lyckokakor är ju också något som kan säljas i små kreativa påsar i t.ex butker eller på nätet (http://www.tasteline.com/recept/lyckokakor). Ha det bra och lycka till!

Kommentera här: