1

Utbjuden på middag

Humlan och Felix


Ikväll hade jag turen att bli utbjuden på middag av min moster. På väg till min bil igår hittade vi ett flygblad som var kastat på marken. Humlan och Felix, fläskfilé och pommes samt en efterrätt för 99 kr.
Vi kom fram till att maten och priset är helt ok i förhållande till varandra. Till efterrätten finns två kaffesorter att välja mellan. Vanligt kaffe och smaksatt kaffe. Jag valde det smaksatta kaffet, med chokladsmak. Riktigt gott till glassen.

I deras kaffe och tea-avdelning hittade jag det här:

   päron och konjak


I min kaffe kopp finns nu nymalet kaffe från bönorna. Doftar lite smörigt av päron och har en aning bitter kaffesmak. Påsen kostade 30 kr. Det blir nog ca 10 koppar kaffe av mängden bönor.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Fler mostrar åt folket! Jag älskar att gå ut och äta speciellt för avsaknaden av disk efteråt. Nu blir det dock inte ofta men desto roligare när det händer! Tyvärr, bardisk var fel men idén lockande :-)

Kommentera här: