1

..det här vill väl alllllla ha...!!!!

     

I mer än ett år har jag tänkt köpa en bordfilt. För att skydda bordet och för att få duken att "ligga still" på bordet. Det är så irriteranden när den halkar omkring.
Svängde in på en tygaffär och hon hade kvar en rulle bordsduk med gummi på ena sidan. Perfekt!
När jag lagt upp filten på bordet och klipp till den efter bordmåttet, la jag en duk på bordet. Den här duken har jag aldrig använt, hittade den längt in i garderoben. Den är handvävd. Troligtvis av min faster - Sara-Britt.
Superfin!

Uppdaterad med mail från moster: Den duken har du fått av MEEEEJJJJJJ- Britt har en likadan och det är faster Tora från Vistträsk som har vävt den.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Verkar smart men undrar om det håller i duken även för katterna som använder bordet som landningsbana... Vacker duk!

Kommentera här: