3

Glassbakelser

         



I sommras blev jag bjuden på en glass i en liten aluminiumform. En god mintsmak. I veckan träffade jag hon som bjöd på den goda lilla lagoma glassbiten. Bad om receptet. Receptet är så enkelt....så det är nästan löjligt :-)
När jag ändå stod där vid lösviktsgodiset, plockade mintolux i påsen, så fick några andra smaker ochså följa med.

1 paket vaniljvisp
0,5 dl punchpralin
0,5 dl mintolux
0,5 dl center

Vispa vaniljvispen nästan hård. Fördela i tre skålar. Mosa punchpralinerna med en gaffel, gör likadant med center och krossa mintoluxen i matberedare ....eller häll dom en plastpåse, vira in i en handduk och hämta hammaren...så gjorde jag.

Blanda godiset i dom tre skålarna, skeda upp i aluminiumformar. Ställ dom på en liten plåt och ställ in i frysen. Dom är klar på någon timme!

Kommentarer:

1 Bluewhiskey:

skriven

Gudda så himla bra.. Det här ska jag göra någon dag med mina barn :)

2 Ingela:

skriven

Va mumsigt det såg ut att va. Själv har jag bara prövat med daimkulor. . .



Ps. Det kom tillbaka 2 avtal idag. Båda var dina!

3 Jessica :):

skriven

ooooh yummie!!! :) ska testa.. med POLKAgrisar :)

Kommentera här: