6

Pocketbook - slippers

          slippers, tofflor

Igår hittade jag ett mönster på dom här tofflorna. Supersnabba att sticka. En storlek passar alla.
Så där...det kommer mer stickat senare i veckan också :-)


Pocketbook - slippers ...gratis mönster

Garn som passar till stickor nr 4
Lägg upp 5 maskor, sticka 6 varv med räta maskor

Öka en maska efter den andra maskan på varje rad. Fortsätt så tills du har 22 maskor
Öka varje maska på en rad så du har 44 maskor

Sticka resårstickning. 2 räta ,2 aviga tills det mäter 17 cm.

Sticka ihop 2 och 2 så du har 22 maskor på en rad.

Minska i andra maskan på varje rad tills du har 5 maskor och sticka 6 varv med räta maskor

Sy ihop sidorna och "flärparna". Vänd ut och in.
Tada!

Kommentarer:

1 LenaL:

skriven

Verkar lysande, det måste jag prova!



2 Marie:

skriven

Vi har hemskt golvdrag i min kåk så jag är intresserad av ditt mönster, vill gärna se hur tofflorna ser ut. Vad kostar det?



//Marie

3 dreamontearz:

skriven

Hej

jättefin sida och jag blev super glad hitta tofflorna,,, har stickat mängder med sockar så jag

var supersugen att hitta tofflor,, har letat länge o nu fann jag din sida,,, bara ett liten rättelse

till mönstret som jag nu ger mig på,,, det står öka varann m när du har 22m på ett varv till 44 m ,, men det kanske skulle stå varje m ,,, annars fick inte jag 44 m

mvh och tack för bra o roliga tips ,, bilder..

4 Storjägarn´:

skriven

Tack, kul att du stickar :-)

Har justerat i mönstret... tackar!

5 thess:

skriven

Vilken söt blogg!:)

6 Jenny:

skriven

Min mamma stickar, hon kanske kan göra såna! =D

Snygg blogg, btw!



Titta in på min blogg, om du har tid! Thanx på förhand ♥

Kommentera här: