0

Sommarpremiär..

för cykeln. Igår kväll skulle jag på ett möte. Det var bra väder och inte så långt. Tänkte att nu ska jag tvätta upp cykeln och börja använda den.
Kommer ner till garaget. Det går bara att komma in med nyckel eller portkod. Tar fram cykeln och ställer fram den på garagegolvet. Ser att någon INTE har kunnat låta bli den i vinter. NÄÄÄDÅÅ!
En sprint är borta som jag fäster släpkärran med och korken på bakdäcket är borta.
Sprinten är viktigast, ska ta med en massa tunga grejjor till mötet. Den kostar ungefär 4 kr
Ner på Clas Olssons. Jo, nog finns hårnålssprintarna. Men bara i stora förpackingar med andra saker. Pris 98 kr!!! Nej tack. Åker till Shell. Frågar efter hårnålssprintar. Hon tittar frågande på mej.
-Det känner jag inte igen. Vad använder man det till?
-Ett litet lås till tex gasolfacket på husvagnen, eller till släpvagnen.
Men då kom jag ju ihåg att Shell i Piteå säljer ju mest livsmedel numera....klart en bensinstation inte har delar till bilar, husvagnar eller skäp!!! Dom säljer ju varmkorv, hamburgare och hyr ut filmer.
Chansar på en annan bensin station OKQ8 Degeränget. Iväg till nästa bensinstation.
Ställer samma fråga och gissa vad?! Det finns! 14 kr för en förpackning!
Perfekt.
30 minuter kvar innan möter börjar och jag trampar iväg på min fina cykel.

Kommentera här: