0

sov katt!

                image701

kl.00:30
Vad var det? Det är nått i hörnet  mellan sängen och väggen? Om jag smyger längs efter matte och låtas spinna lite ,så är jag osynlig. Saakta, saakta.....nu är jag bakom kudden. Perfekt! Det är nått som prasslar i hörnet. Jag ska ta den. Klara, färdig GÅ!
Vad gör du!!!! Sluta klösa på väggen!
Oj, fort ut ur rummet.

kl.02:15
Jaha, som vanligt. Tomt i matskålarna. Ok, den där fisken som har varit där sen matte gick och la sig. Den har jag sett förr liksom. Nu är jag jättehungrig.  Jag vet hur jag ska väcka henne. In i sovrummet och sen sätter jag mej här på hennes mage och stirrar och stirrar och stirrar. Nu vakna hon. Vem vinner ut till köket? Det är lite halt på golvet, men två sladdar fixar jag lätt.
Du har ju två skålar med mat! Det räcker!

kl.03:33
Det är någon utanför fönstret. Ssch...jo, det är någon där. Sträcker på ena tassen och sträcker på  andra tassen. Med låg tyngdpunkt och en hastighet som en nyckelpiga smyger jag mej mot vardagsrummet.Hoppar upp på sidan av soffan och saaakttaaa kryper jag över ryggstödet. En tass på fönsterbrädan, en till tass på fönsterbrädan.
Jo, det är någon där!  Oh...nej, det är en sån där stor gul traktor.
Ahhaaaa....måste gömma mej. Ner från soffan, under bordet mot fotöljen ....in under skynket på fotöljen. I säkerhet!
Vad gör du? Kan du inte sova...litegrann!!!

kl.06:30
Jaha, snart ska matte stiga upp. Idag kanske hon stiger upp lite tidigare om jag hjälper henne att vakna. Där är hennes hand. Om jag lyfter hennes hand med mitt huvud, så kanske hon vaknar. Nosen under tummen också trycker jag in huvudet under handen och lyfter upp. Ett, två, tre.....ååååh upp....åhhh upp med handen....upp igen med handen.

Nu vaknar hon!

Åh herregu!

Kommentera här: