2

Att sticka när man flyger

På jobbet har vi funderar över det här med att ta med stickningen när man flyger. Räknas stickorna som "farligt vapen". På Hobbyboden har samma fråga kommit upp och det verkar vara både och.  Några ska resa utomlands och kommer att rapportera hur det går.

uppdaterad:
Fick ett mail av Medea.

Det jag ville kommentera var ditt inlägg om Stickor på flyget.

Jag har bara flugit med bambustickor och det har gått bra både från Landvetter, Amsterdam, Bangkok, Phuket, München och Neapel. Ska testa till Marseille också snart och hemska tanke från London. Vet inte om jag vågar riskera mina stickor men jag tror att London är svåraste stället att lyckas ta sig igenom med stickor.

Hälsningar från Medea - http://medeashem.blogspot.com/

Int´så tokigt, eller hur?

Kommentarer:

1 Gela:

skriven

Själv fick jag faktiskt med mig en tändare senast jag flög mellan Luleå - Stockholm. Tänkte inte på att jag hade den i handväskan eftersom jag inte använder den annars än när låset på bilen har frusit. . .

2 knitmarie:

skriven

I somras, på Heathrow, precis när bombhoten och bilen som körde in i en flygplats hade hänt, gick jag genom två säkerhetskontroller med 4 tändare och min rundsticka av rosenträ. Dock snodde dom 3 burkar senap som köpts på annan flygplats.Stickade glatt i förseningsväntan i hallen och sedan på flyget utan att någon reagerade.

Kommentera här: