1

andra veckan

Första veckan gick ganska bra. Hade bara en avvikelse( choklaaa-planen), ganska ok tycker jag. Måndag igen och fortsättning på gi-maten. Nu har jag letat runt lite efter recept och hittade:

Recepten men lite varierat gi innehåll, tips och råd. Har ochså gått med i en klubb på Tasteline med motiverade klubbmedlemmar.

I veckan har jag ett mål. Det är ett stort mål. Jag ska bli kompis med ...bönor och linser. Det är inte gott. Det är inte gott! Har aldrig tyckt om bönor och linser. På söndag ...då .....är det jättegott. Hoppas det finns bra recept där dom inte ska blötläggas i flera timmar.

Kom gärna med tips på ...böner och linser och vad man har dom i.

Kommentarer:

1 LenaL:

skriven

Bönor och linser kan vara JÄTTEGOTT! Vi har en favoriträtt, en ljummen bönsallad, som passar till precis allt. Har receptet på min blogg: http://leludh.blogspot.com/2007/05/try-and-error.html Detta räcker till fyra.

Ge den en chans! Eller varför inte en supergod kikärtspuré istället för potatis? Kör en burk kikärtor tillsammans med en knapp ½ dl vatten, saft av en halv citron, en vitlöksklyfta, salt och peppar i en matberedare. När det skurits sönder tillsätt olivolja i en stråle till önskad koncistens. Värm ett par minuter i mikron. Kanongott! Lagom till två.

Lycka till med din gi-mat!

Kommentera här: