1

Bästa fyndet

           Hugin köksmaskin

Då bar det iväg till Haparanda och IKEA.
Nu är det så att min moster är loppis och antik-tokig. Japp. Idagens Kuriren var det en annons om en loppisaffär som hade premiär och dit vill hon, så klart. Strax söder om Råneå svängde vi in i landet. Körde ca 1,5 mil och på höger sida dök det upp ett stort hus med bilar utanför. Vi svängde av och gick in. Där fanns hur mycket prylar som helst. Massor med porslin, gamla trämöbler. manicker och annat kolliox som man aldrig sett förrut. Vi gick ett varv runt och tittade. Moster hittade en mässingskål som hon prutade ner och köpte. Medans jag väntade vid dörren gick hon ett till varv för att inte missa nåt. Då ropar hon. - Kom, här är nått du vill ha.
Längst in var det ett rum med köksgrejor.
-Titta, en hel bakmaskin för 180 kr!
Ni som har följer bloggen kanske kommer ihåg vinterns elände.
Jag  lyfte upp maskinen och bar den till fiket på andra våningen. Lånade en väggkontakt och provade att starta den. Spann som en katt.....som en katt. Ser knappt använd ut. Inga repor eller nötta fästen på krokarna. Den var också oljad inuti.

Där tjänade jag ihop hela IKEA-resan. En ny maskin kostar mellan 1800 kr - 7500 kr. Vilket fynd!

Kommentarer:

1 Petra Bloggar:

skriven

haha, vad roligt! då är det inte bara jag som bakar med hederligheten själv ;-)

Kommentera här: