0

minimanikyr på lillfinger

image756

Nu ska här testas.
Visar minimanikyren på lillfingret .
Jag har ett lillfinger, Cuccio Natruale´ milk and honey butter blend, och O.P.I Nail Laquer  " Lincoln Park at Midnight"

Mycket sällan gör jag manikyr....jag menar myyyycket sällan. Det har kommit i min ägo två produkter som jag har tänkt att prova.
Tuben med naglebandskrämen doftar ordentligt med honung. Dom två lagren i tuben går inte att blanda samman. Undra varför? Kanske den mörkare krämen ( antagligen honungen) är en efterbehandling när man så småningom fått fina nagelband?!.  Filar nageln och masserar in krämen. Mina nagelbanda har inte varit bortskämda....tre gånger får jag smörja in och massera nagelbanden innan dom blir riktigt mjuka. Märker ochså att huden runt nageln blir smooooth :-)
Nagelbandet får ....en lugn stund för sig själv ..innan jag lackar nageln med den mörk lila lacket. Lacket är lagomt tjockt och droppar inte så mycket från penseln. Det stannar kvar bra med lack, fast jag stryker av lacket mot kanten på flaskan. Bra.
Målar naglen och titta, Här har jag bara målat ett varv och jag tror att det räcker.
Det blev lagom för mej.

Nu har det gått ungefär en timme efter att jag började och nagelbanden är fortfarande mjuka.

Kommentera här: