1

Ett till exempel...

När jag ändå håller på kan jag berätta ett till exempel.


Min moster åkte till Willy förra veckan för att handla. Hon parkerar bilen. När hon ska starta den igen, så går det inte. Det är nått med batteriet. Hon har startkablar, men behöver bara hjälp från ett annat batteri. En man parkerar bredvid henne. Hon går fram och förklarar att hon behöver hjälp. Då svara han:
- Jag har så ny bil och vet inte var batteriet sitter.    ??!! En karl som inte vet var batteriet sitter i bilen.
Min moster säger:
- Så i klartext menar du att du inte VILL hjälpa mej.
Han sätter sig i bilen och kör iväg.

Hon går i på Willys och fram till charken. Berättar för honom att hon behöver hjälp med bilbatteriet.
-Nä, säger han jag har jouren just nu. Inte en kund finns vid charken. Han frågar inte heller någon som inte har jouren om dom kan hjälpa till.

Totalt fyra personer frågade hon. Ingen kunde hjälpa till.
Hon ringer en vänninna.....som just är på väg till Willy´s själv för att handla.

Självklart hjälper hon till!

Kommentarer:

1 m a r i a k o d e n:

skriven

Men alltså. Hade det varit i Piteå hade folk stått i kö för att få hjälpa till!!!!

Fy så trist.....=(

Fast din kompis(min pappa alltså;) sa alltid att jag inte fick hjälpa andra med sånt för att han litade visst inte på mig.....=(

Ta å köp mååånga trocaderogodisar....de var smaksens!!!

Ses i morgon!!

Kommentera här: