4

Mycket bloggande idag

image469

Borde virka på min sjal eller sticka lite strumpor eller nått annat kreativt. Visst är bloggande ochså kreativt?Jajjemän! Då går det bra att göra ett till inlägg som kommer att handla om det jag egentligen borde göra. På storheden i Luleå finns ochså Myrorna. Man svänger in där när man ändå är på området och ibland hittar man nått bra. Igår tittade jag igenom en hög med handarbetstidningar.
I Sömnad och handarbete nr.1 årgång 1979 hittade jag mönster på sjalar. I tidningen Handarbete steg för steg nr1 årgång 1992 hittade jag superbra instruktioner hur man virkar, på deras " lexikon-sidor". Sen fanns det ochså klädessmyckningar som man kanske inte ska virka eller tillverka på annat sätt - spetskragar. I know...det var ju modernt, men så himla fult :-)

Nu ska jag sätta mej och virka en ruta  på min neverending-sjal.

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

HejJag är uppvuxen med den tidningen(handarbete), mamma prenumererade på den, den var bra då, tydliga instruktioner.
Ha de gott i helgen, Eva.

2 Gela:

skriven

Min mamma har också prenumererat på tidningen. Undrar just om den finns kvar än idag. . . kanske man skulle googla och kolla. Ha en trevlig helg!

3 Eva i Halmstad:

skriven

Den var bättre förr, tycker mamma alltså.
För mycket sy mönster
säjer hon.
Ha de , Eva.

4 Storjägarn´:

skriven

Det är superkul att titta i tidningarna

Kommentera här: