0

Korvstroganoff och blåbärskaka

image445

Då fick jag ett sånt där "iiillll" igen. Laga-mat-och-baka- il.

Korvstroganoff ...med lite utsvävningar

Korv - den snutt som fanns kvar
½ orange paprika
4 champinjoner
½ buljongtärning
1½ tsk dijonsenap
½ dl vatten
½ burk creme fraiche
1 dl tomatpure´
salt och peppar

( som ni fattar så tar jag det jag har i kylen och håller mej någorlunda till ett grundrecept)

Strimla korv, champinjoner och paprika. Fräs det ett tag i pannan tills det är mjukt och korven har lite färg. Rör ner allt annat och låt puttra ca 15 minuter. Klart.  Servera med ris, potatis eller som jag med fullkornspasta.

Blåbärskaka
Där använde jag samma recept som till hallonkakan jag gjorde för ett tag sedan men ändrade bären till blåbär i stället. Vispa Vaniljvisp och häll över kakan.

När jag tittar närmare på korten så syns det att man är superamatör. Det finns en bild på mej.... i skeden :-)

Kommentera här: