1

Åhh, hej å hå va´ ja ...handlar, städar och lagar mat...

image451

image452

Igår surfade jag in på en hemsidan Lobzik där hittade jag det här höstpysslet. Nu har jag just varit ute på en promenad och såg då ett träd med perfekta löv att använda till en sån här bukett. Klart jag plockade med mej löv...massor av löv.
Faktiskt inte så svårt att göra. Det enda som behövdes i verktyg var en sax och lite tråd att surra fast rosorna med. Löven var mycket mjuka och lite som tyg, så det var bara att göra om när det inte blev som det skulle.
Hade planerat annat idag, men det här var roligare att göra. :-)

Nåja, mat ska jag laga i alla fall. Håller på att tina köttfärs. Det blir chili con carne och köttfärssås som ska frysas in i portioner.

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Visst blir det fint , mamma ringde och sa att hittat lönnlöv så hon skulle också prova att göra de, dina blev ju jätte fina.
Ha de gott, och heja Sverige, Eva.

Kommentera här: