0

ledig hela dagen

image353
har börjat på ett par sockar till JB´s pojkar. Det är två år mellan dom, men ändå har dom lika långa fötter - 20 cm.
Än är sommaren kvar och det är länge till hösten. Jag får väl joxa på med deras sockar. Har i alla fall sagt att jag bara kan göra ett sockmönster :-) , så det får duga. Hon ville att skaften ska vara långa.... " så dom kan dra upp sockarna" ..
Färgen är turkos inte grön som på bilden. Garnet kommer från en tröja som moster Valborg börjat på.  Jag har repat upp tröjan och fick ihop 8 nystan av det.

I kartongen syns allt garn jag ska sticka sockar av. Det finns en hel påse till med bomullsgarn som är i härvor. Dom behöver jag hjälp med att nysta upp. Testade själv men det tjorvade ihop sig.
Idag har jag väntat på  regnet som skulle komma......nog får jag vänta. Här är solen framme och det är 17 grader varmt. Måste nog ut  och gå ikväll......

Kommentera här: