1

Sockar

Helt off-side

Surfar runt på nätet och jag är visst HELT off-side!!! Man ska sticka nuförtiden! Sticka sockor,sjalar,tröjor, mössor och annat. I början av 1990-talet var jag en hejjare på att brodera, men det rann ut i sanden så småningom. Då kom jag på att jag kanske har några garnnystan och stickor i den där korgen med broderigrejor, så jag har hämtat den från förrådet. Mycke´ riktigt där fanns det stickor och massor med ofärdiga broderiprojekt. Man har då joxat på med allt möjligt.

Undra om man skulle klara av ett par enkla tjocksockar? Har biblioteket öppet?

Ser att det är en del nya besökare på bloggen, ni får gärna anta utmanigen lite längre ner på bloggen. Finns det någon som kan tolka utmaningen Hastighet med ett par stickor?

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Sticki strumpor kan man ju alltid köpa på marknader :-)
Kanske det finns på Jokkmokks marknad i januari om man är ledig kanske man far dit?

Åsa

Kommentera här: