1

Vårtecken

image248
Enligt alla prognoser på  tv/radio/webben, så ska det vara kanonväder idag.  Det är verkligen bra, då kan jag promenera och känna på vädret och se så promenadvägarna är framtinade eftersom mitt "nya liv" börjar i morgon. :-)
Under jan/feb har jag promenerat på Fåröbanan, idag ser isbanan ut så här (1). Det är inte mycket kvar av isen nu. Vid strandkanten är det öppet vatten och iskanterna smälter fort (2). Två änder har i alla fall trotsat kylan och vankar på strandkanten.(5). Den sista maj går kanalsimmet här istan. Dom startar i Badhusparken (3), där är inte så mycket is kvar, men vid målet under Tages bro (4) är det fortfarande mycket is och snö kvar. Man är inte avundsjuk på dom som har anmält sig (eller förlorat ett vad) till den tävlingen.

Sista bilden (6) tillhör ett möte under promenaden.
Jag går mot Badhusparken och möter ett äldre par som promenerar mot mej. Just när vi passerar varandra stannar mannen och vänder sig mot mej.

Han  -" Hej" 

Jag  -"Hej" (..men vilka är dom här, dom känner jag inte igen?)

Han -" Spelar du golf"? Håller fram handen mot mej och ger mej en peg.

Jag - *ler* -" En peg"?!   -"Nej, men jag kanske borde börja"?

Han och hon -"Hej"

Jag -"Hej"

Jag ser det symboliskt. Mitt  "nya liv" börjar imorgon. Jag är klar för första utslaget!!!








Kommentarer:

1 Mormor:

skriven

Mormor tycker att Du ska börja med golf.
Hon kommer att hålla dig med gratis peggar i ett år.

Kommentera här: