2

År 2009

Dagens telefonsamtal mellan min moster  i Luleå och mej i Piteå.

Telefonen ringer:
Riiiing...riiiing

Jag: Ja, det är M...
Moster M: Hej, jag har tappat min mobiltelefon. Kan du ringa upp den....alltså från mobil till mobil.
Jag: ????????....va?
Moster M: Jag vet inte vars den är. Ring upp den.
Jag: *tystnad*...sssnnnart kommer hon på det.... *tystnad* ...icke
Jag: Ok ,och ler

Ringer upp Moster M´s mobil....

Moster M: Här.... den var i andra jackan. Jag hade ju på mej den när jag gick ut på stan.
Jag: Men Moster M....du kan ju ringa upp mobilen från din fasta telefon.

Moster M: ...hahhaha, så långt tänkte jag inte...!!!!!!

Kommentarer:

1 Tesstamente:

skriven

Haha, ledningarna är bra korta ibland:-)

2 dyveke:

skriven

Fantastisk! Takk for en god latter :-)

Kommentera här: