0

Fagervik

          Fagervik

Det snöar...men nått vad det snöar. Hade tänkt åka till boijn, men stannar kvar i Piteå i stället. Vill inte köra efter en oplogad väg. Nu beslöt jag mej för att åka på en julmarknad i stället. I Fagerviks kursgård är det varje år en julmarknad som Svensbys idrottsförening ordnar. Jag har aldrig varit där och fick helt enkelt följa strömmen av bilar mot Arvidsjaur.... alla ska ju dit den här helgen.
Svängde av från Arvidsjaurvägen och upp i skogen och där låg kursgården. För att det är så mycket folk hade dom gjort en infart och en utfart för att det inte skulle bli stopp i trafiken.
Strosade omkring på området. I nästan alla byggnader fanns det utställare. Mycket stickade sockar och vantar. Dyraste vantparet som jag såg kostade 350 kr. Bara en vanlig tumvante med ränder.....hm...ok, att det tar tid ochså...men 350 kr!!!!

I det stora huset hittade jag Britta och hennes dotter som sålde fårskinnsprodukter. Fårskinnet kommer från Brittas egna får :-) Verkligen fina och mjuka.
Köpte ochså lite garn från Tallbodan och fikabröd sen bar det iväg hem. Ut från den stora parkeringen och via utfarten.
Jag gjorde som när jag körde dit....jag följde strömmen.
Ser att jag inte känner igen mej efter ett tag. Bilarna framför mej börjar stanna. Vi har alla gjort samma sak ....... :-) ...följt bilen framför oss....och alla har kört åt fel håll. Vi är på väg in i skogen.
Alla vänder och kör iväg...utom jag. Bilens hjul står och snurrar på samma ställe. Det har blivit plussgrader och kramsnö. F*n....det är bara ut i snöyran och sparka undan snön från hjulen...in i bilen igen och provar...nej...hjulen snurrar på samma ställe. Ut igen och sparka undan snön..in i bilen och nu saaakta rör sig bilen framåt...*phu*..

Bra. Ut mot stora vägen igen.....Det är en väldig trafik och alla kör sakta. Plogen har inte hunnit komma dit än. Rutorna isar nästan igen...i 50 km/ timme på 90-väg kör alla in mot Piteå.

Har just smakat brödet och druckit kaffe....inne i värmen

Kommentera här: