3

Flytten har börjat

Kl.10:00 idag hämtade jag ut nycklarna till nya lägenheten. Sen dess har jag fraktat kartonger mellan mina hem. Har hunnit med en hel del. Nästan allt innehåll  i köksskåpen är flyttade. Lakan och handdukar. Tyvärr fanns det inte mycket till garderober i den nya lägenheten...heller.  Körde förbi Jysk och handlade ett vädringsställ och på ÖB och handlade trådbackar. Räcker inte långt men en bit i alla fall.

Andra gången jag var dit med kartonger dök telesnubben upp. Nu  finns fast telefon i nya  lägenheten. Ca 2½ minut tog det att installera fast telefoni.....I say no more!

På väg in till stan åkte jag förbi en målarfirma som ska fixa nya tapeter i sovrummet och måla om innertaket. Jag hade en katalog att välja mellan och bland dom tapeterna fanns det en tapet att välja mellan. Det blir Borosan B8223  fast i silverfärg. Annars var det bara 80-talsfula tapeter.

Nu blir det mat och minst en sväng till innan det är kväll.

I morgon (1/7) dras jacket ut på datorn och jag har inte riktigt koll när den är uppkopplad igen. Den kommer att finnas i sovrummet i nya lägenheten och där ska dom ju tapetsera......


....ssåååå vi hoppas på soooollll och såsmåningom kommer det  ( lite ) bilder från mitt nya hem.

* vink*

Kommentarer:

1 Gela:

skriven

Lycka till med flytten!

2 LenaL:

skriven

Lycka till i din nya lägenhet, hoppas du ska trivas riktigt gott. Fast det brukar alltid ta en ryslig tid innan man hittar allt!



Hoppas du snart får igång internet också, så du kan rapportera vidare.



Ha det så jättegott!

3 Storjägarn´:

skriven

PROBLEM MED TELIA.....IGGGENN. ÅTERKOMMER NÄR ALLT FUNGERAR

Kommentera här: