1

...men, det är int´sant!

På väg hem till boijn, så ösregnar det.  Utanför Dollarstore stannar jag för rödljus och det börjar strila väldigt mycket. Ökar vindrutetorkarna ett snäpp och plötsligt ser jag den VÄNSTRA vindrutetorkaren uppe i vänstra hörnet på rutan. Singlar sakta ner på och hamnar vid luftintaget. FAN! Öppnar dörren och tar in den.
Det blir grönt ljus....*suck*....halva rutan är sudd och andra halvan kan jag se ut genom. Lutar mej över till passagerarsidan för att se vägen och alla traftik. Kör bilen med kroppen i 45 graders lutning för att kunna se var jag kör.
Förbi rondellen och mot Öjebyn....mycket bilar just nu...... Svänger av mot OK i Öjebyn och hoppas dom kan hjälpa mej fixa eländet. Jag har 5 mil kvar att köra.

Idag börjar Piteå Summer Games och Öjeby marknad. Givetvis är jag inte ensam på OK idag.
In på macken och leta en "blåtröja". Jag ser att han står och pratar med en man, NO mercy jag behöver hjälp.
- Hej, kan du hjälpa mej. Jag har problem med en vindrutetorkare.
- Vadå?
-Det har lossnat en .......plåpp från den.
- En plåpp ??!! och då säger den andra karln ochså ....-En plåpp?!
-Joooo, jag måste ha hjälp!
- Ok, säger "blåtröjan" Vad är det för mått på den?
- ( hallå.....mått ? ) Jag tar den som passar, så klart!
Han kommer ut och tittar på eländet.
-Jaha, det fattas en skruv. Det har jag här. Har du nå verktyg i bilen?
- Verktyg, nix inga verktyg. *ler lite*
-Jag fixar det, säger han och springer iväg. Kommer tillbaka skruvar i plåppen.

I like OK i Öjebyn.

Mot boijn i. Ungefär 4 mil senare  passerar jag Asplövberg och regnet tilltar igen. Då ökar jag vindrutetorkarna till max i.......på 1/4 sekund ser jag den HÖGRA vindtrutetorkaren i en vid båge mot skogen. FAN!
Det är inte sant!!!!! Båda två på samma dag!!!!! Det är en mil kvar till boijn.

45 graders lutning och några fler svordommar....igen. Kör in på Shell i boijn.
- MMMAAARCCUS, jag behöver hjälp!
Marcus har varit med förr. Det här byter vi ut. Allt klart.

I like Shell i Älvsbyn

Kommentarer:

1 art[e]fact:

skriven

Hahahaha, alltså förlåt att jag skrattar för det var säkert inte kul när det hände, men så här i efterhand och så som du skriver det så är det komiskt! Vad är sannolikheten att båda ska lossna på samma dag?!

Kommentera här: