2

Gammal rejäl Toyota

 
För ett tag sedan slocknade lyset i panelen på bilen. Inte kul nu när höstmörkret har kommit. Jag beställde tid hos Farbror Bildoktorn. Morsan ringde dagen efter och jag beklagade mej.
 
Mamma: Så där gjorde min Toyota ochså. Jag fick tips av några pojkar att drämma till bilen uppe på panelen.
Jag: ???
Mamma: ...och då började den lysa. Den slocknade aldrig igen.
 
Så jag gick ut och satt mej i bilen och ....drämmde till min gamla lilla Tojja.
Har man sett! Nu är vi upplysta igen, bilen och jag :-)

Kommentarer:

1 Åsa O:

skriven

Så brukar jag göra när stereon glappar i min toyya.

2 Anette:

skriven

Wow! Borde kanske prova det. Kan det funka på en gammal volvo åxå? Där har både bensinmätaren, motorvarvsmätaren och värmemätaren lagt av. Fast lyset funkar fortfarande :-)

Svar: Haha, jo det funkar säkert :-) Bara att testa.
....Mona....

Kommentera här: