1

Monas Bil å mek

 
 
Min lilla bil behöver bli ompysslad inför vintern. På förra besiktningen fick jag rådet att täppa igen rost på undersidan. Igår köpte jag en burk Underredsmassa. Enligt expediten och allllla experter är det DET jag ska använda. Idag tog jag fram burken och tänkte att det står säkert på burken hur man ska göra....eller hur?!
På burken står det:" Upprepad kontakt kan ge torr hud och hudsprickor. Ångor kan framkalla dåsighet och omtöcknad. Förvaras åtskilt från antändningskällor. Rökning förbjuden.Vid förtäring framkalla ej kräkningar. Kontakta genast läkare"
PUNKT.
Ok, jag vänder och vrider på burken och hittar bara en innehållsförteckning.
 
Tjaha. Inga instruktioner alltså. Då kör jag på känn, helt enkelt. Fram med stålbortste, pensel, tops ( alltid bra att ha ), plasthandskar.
Jag ryckte bort kanterna runt rosten och började borsta bort rosten. Bortade så mycket jag kom åt. Öppnade burken och penslade på massan, ca 2 mm tjockt. OM det nu hade funnits instruktioner, så hade jag vetat hur MYCKET jag skulle ha penslat på och hur LÄNGE det ska torka. Då kör jag igen, på känn, helt enkelt.
Det fick torka en timme. Ett till lager massa och finputsning med tops och fingar.
Så där!!!!
Jag tror faktiskt att det blev helt ok.
 
Sååå, bara så ni vet...ifall ni behöver en bilmekan:ika
 
Monas Bil å Mek
Öppentider: vardagar 08:00 - 16:00
 
 
 
Portfolio:
 

Kommentarer:

1 Morbror:

skriven

Kan Du serva min bil vid nästa 1000 milaservice.
Samt lämna förslag på omlakering.
Kostnad samt tid???

Svar: Jag verkar vara himla bra på utvändigt arbete på bilar, så 1000mila servicen lämnar jag till någon serviceman på byn. Det där med omlakering lät intressant. Zebra-randigt? Björk-kamouflering? Det kan jag nog fixa :-)
....Mona....

Kommentera här: