1

Det är int´ saant!

 
För några veckor sedan gick min gamla Beda sönder. En trogen dam sen 90-talet. Ingenting är sig likt sen hon försvann. Hon hade diciplin i mitt kök. Nu är det som party här varje dag. Tallrikar och kaffekoppar bjuder ner sina kompisar från skåpen. Jajjemän! Jag lämnar köket efter lunch och kommer tillbaka efter...tja...ca 30 minuter. Varenda gång är det likadant. Otroligt. Det händer VARJE dag.
Jag steker bara lite korv, fisk eller nått sånt...liiitet. Går ut från köket, kommer tillbaka och * suck *.
Då är dom alla nere på köksbänken och rockar på. Jag har fått nog och anställer en ny husållerska till veckan. Hon har ett modernare sätt att se på " ungdomarna", men dom kommer inte att partaja på köksbänken hur som helst. Det VET jag!!!!
 

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Har levt utan en Beda sedan 2001. När jag och min tre grabbar huserade ihop hade hon varit sååå välkommen. Nu när det mest bara är min Gubbe och jag... skulle hon åxå vara sååå välkommen :-D Visst är det lustigt hur dom skitar ner sig, köksprylarna??!

Kommentera här: