1

Sånt här bjuder man två "slavar" på.

     



Det är inte ofta jag får två slavar att köra med, men idag har det hänt. Jag har fått hitkörda mina föräldrars soffa och två fotöljer. Tunga stora kolosser. Det fixade två starka karlar galant.
Jag bjöd dom på lunch.

En favorit i repris.
Lax med pesto och västerbottensost

Laxfileér så det räcker till alla. Lägg dom i en ugnsfast form. Salta och peppra laxen, en msk grön pesto breds ut på varje laxfilé, riv Västerbottensost i lagom mängd ...upp till var och en vad lagom är... :-) och strö över laxen. Ca 1 dl grönsaks eller fiskbuljong. Jag bröt en bit buljongtärning, lade den i en skål med vattnet och micrade lite så buljongen smälte. Häll buljongen runt laxen. In i ugnen, 200 grader ca 25 minuter.

Till det serverade jag grönsaker, fullkornsris och en kall romsås.

Romsås

1 burk cremefraiche, ½ finhackad rödlök och en halv burk röd finkornig rom (Abba)

Enkelt och snabbt!



Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Och mumsigt värre såg det ut. Jag älskar lax i alla former.

Kommentera här: