0

Mäh!

    riddarsporre


Mitt på dagen idag gick jag ut till min nya rabatt, bara för att titta till den. Det var några dagar sedan sist. För att vara i sepember är det ju ganska varmt. Jag kan säga att det märktes i rabatten. Började plocka lite ogräs, tittade upp på blommorna och såg att en del perennar hade vuxit. Ordentligt! Det vara bara att hämta trädgårdsspaden.
Jag började med att gräva upp Vitpyttan och dela den i hälften .Den ena halvan planterade jag på motsatt sida i rabatten. Sen grävde jag upp en röd Astilbe. Den var så stor att jag fick göra "kvartar" av den. En har jag behållt och dom tre andra finns för hämtning om någon vill ha dom. Jag sparar dom max till på tisdag.

Förra hösten köpte jag en Riddarsporre som det har gått ...så där...för. Knappt kommit några skott. Nu ni! Jag kände inte ingen den. Var tvungen att läsa på planteringslappen. Dessutom har det kommit små blomknoppar på den. Jag hoppas, hoppas att den hinner slå ut innan frosten kommer.

Mest hela dagen har jag varit utomhus. Grejjat på och avslutade med höstens första promenad. Nu är jag värd soffan! :-)

Kommentera här: