1

Sakta, sakta...

    


...och långsammare än sakta kommer vårlökarna upp ur jorden. Kalla blåsiga dagar är inte kul. Inte för oss och inte för blommorna. Här finns både påskliljor, pingstliljor och sommarliljor. Det lovas grannväder till helgen och då är det väl tusan om inte dom här skulle kunna ta sig upp lite mer ur jorden.

Ifjol planterade jag en sibirisk björnbärsbuske. Mycket spännande! I år har jag lyckats bryta sönder en av dom två sköra kvistarna. Harmeligt.  Jag "tjongade" ner den bredvid huvudplantan och hoppas den slår rot.  Mina små sticklingar av petunia och tobaksblomma är just ...små.
Vi får se hur det går med dom. En liten rapport om mina små plantor.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Kul med en lägesrapport. Jag planerar att åka och köpa penséer på måndag. Om Gud vill och byxorna håller ;-)

Kommentera här: