5

Fascinator


Om ett tag ska jag på ett möte där damerna ska bära hatt. Nu har jag inte tänkt ha på mej någon vanlig keps. Nej! Vi har väl alla varit på brittiskt bröllop här i vår?! Där hade damerna HATT. Självklart vill jag ha på mej en sån hatt.


fascinator, headdecoration, feather




Via e-bay har jag köpt en fascinatorbase (en kallott som kreationen ska fästas på) och sinamay, tyget som hatten görs av. Till det har jag köpt några matchande fjädrar som jag har skalat av för att få ett lättare intryck på hatten. På Youtube hittade jag hur man rullar kanterna på "bladen" och hur man viker en "lilja".

Det här var grundmaterialet för min hatt. Efter lite knåpande med att sy och måtta och lite lim samt utesluta dom blå fjädrarna, så blev resultatet det här:


fascinator,feathers, headdecoration




Jag är riktigt nöjd med min hatt :-)

Kommentarer:

1 syglad:

skriven

All grunn til å være fonøyd, den var rett og slett lekker...

Ha en fin dag :-)

2 Anne Elise:

skriven

Så flott!!!

Riktig en royal hatt!!

3 Anonym:

skriven

så läckert- du blir ursnygg- Maj

4 strikkelise:

skriven

Tøff! Og bra laget!

5 Hobbyugla:

skriven

Så kul!

Den var kjempefin.

Kommentera här: