0

Veckoplan för jobbsökning

På förmiddagen har jag ringt till ett företag i Luleå som kanske expanderar här framöver. Dom kan inte berätta något om dom tjänsterna än. Det företaget gör jag en notering om och återkommer till så småningom. Företaget som jag skulle träffa i veckan har ringt idag. Hon har fullt upp med kunder dom närmaste två veckorna....vilket är superbra. En väldigt duktig och driftig kvinna. Hon hör av sig när hon får en lucka i kalendern.

Ok!

Hur ser det ut i veckan med min egen planering? Jo, så här. Dom tre första stående punkterna är så klart med:

- 5 st jobbansökningar ska skickas ut.
- 1 st intervju ska bokas in.
- Ett nytt kreativt sätt att söka jobb ska "tillverkas".
- Företag jag tidigare sökt jobb hos ska ringas.
- Funderar ...bara funderar...på att göra ett idé-event/evenmang för arbetslösa. För att  hitta andra vägar än dom gamla vanliga sätten när man söker jobb.

...sen har en liten idé börjat gro. Som jag inte vet hur jag ska göra med eller hur det ska gå till. Men det finns nog en marknad för den. Ska klura lite mer på den idén.

Annars så blir det nätverkande i veckan och jobbcoach. 

Kommentera här: