3

Summering och veckoplanering

Summering. Hur har det gått i veckan?

Målet var 5 st ansökningar som skulle skickas i väg, 1 st har jag skickat iväg och det verkar oerhört intressant.
Målet för bokade intervjuer var 1 st, det blev 0 st den här veckan.
Målet för kreativitet vid jobbansökningar var 1 st, det blev 1 st så det målet är uppfyllt.
Ett nej har dessutom kommit.

Inte den bästa veckan som gått sen jag blev arbetslös i mitten av januari. Icke det.

Veckoplanering
Mål: Nu är det dax att börja scanna över dom "dolda jobben". Jag har ju mina nätverk. I veckan som kommer ska jag locka fram ännu fler förslag från er :-) Ni vet att Konradslimpa är den godast limpan att äta när man sitter ute på isen och pimplar. Gott till kaffe och gott till choklad. Jag är säker på att ni vet eller har hört talas om något företag som behöver en administratör/kontorsråtta. Maila mej eller skicka meddelande på Facebook. ALLA förslag är välkomna!

Mål: en intervju ska bokas.
Mål: ett kreativt ego-marknadsföringssätt ska hittas på.

Jaaaa, så får det se ut!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Det ser alldeles förträffligt ut! Fortsatt lycka till!!

2 Samara:

skriven

Jag hittar inga jobb att söka alls, man ska ju ha sån enorm utbildning på de flesta jobb att jag inte ens kan uttala det, ändå har jag massa arbetslivserfarenhet, kan många språk mm.



Men jag tar det lugnt, ok att jag har 0 kr i inkomst, men jag har ju gott om tid att rensa och städa här hemma, sälja på tradera och få ordning i huset, det känns bra att få det gjort också :)

Jag antar att du har a-kassa ?

Kan inte låta bli att vara avis på de som har det, men jag läste nånstans att ca 30 % av de arbetslösa blir nekade a-kassa i år.

3 Samara:

skriven

Tack för tipset, undrar varför det är gratis, vad de får ut av det, men jag ska absolut maila och kolla läget :)

Kommentera här: