2

Humlan och Fenix

     

För några år sedan brann Öjebyn/Piteå´s mysigaste kaffé - Humlan i Öjebyn. Nu har i stället Humlan och Fenix  återuppstått i Öjebyn och i fredags åkte jag, min moster och en bekant dit för att äta lunch. Kaffeét har blivit både restaurang och kaffé i två våningar. På nedre vångngen finns kaffe och te i lösvik. Dom har behållt en gamal sti på inredningen med begagnade bord och stolar. Riktigt mysigt, men lite kallt vid fönstren.

Lunchbuffén hade två varmrätter, lagomt mycket grönsaker, bröd och dricka. På helgerna har dom brunch. Det kommer vi också att prova. Självklart är allt deras fikabröd hembakat!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Vad mysigt! Jag gillar caféer :-)

2 Ingela:

skriven

Vad du hinner med. Önskar nästan att jag oxå var arbetslös en stund så jag hann med i dina svängar.

Kommentera här: