1

Sommarfest med LC

    


Igår hade vi avslutning och sommarfest med Ladies circle. Mycket god mat och tävlingar. I en tävling var en gul traktor inblandad. Tre skulle tävla men självklart var vi fler som ville testa att köra traktor. Vi lyfte en pall med betongplattor från ett ställle till ett annat. Inte lätt, nej! Det tog ett tag och det gick, men vi lämnade lite avtryck i sanden och gräsmattan ...hahahaha....hoppsan!

Det var till den här festen jag hade bakat. Tyvärr glömde jag att ta foto på bakverken :-(
Jag gjorde en vit chokladmousse med jordgubbsmarmelad i plastmuggar. Jordgubbsmarmeladen var mycket enkel. Frysta jordgubbar som jag tinade och mixade med stavmixer, Rörde ner en påse marmeladpektin för kalla vätskor och hällde över den kalla moussen som fick stelna i kyl ca 1,5 timmar. Det blev även en chokladmuffins med färsk ananas och grädde...åsså den lilla limetarteletten som jag bloggat om tidigare.

En trevlig kväll som vanligt med LC-tejerna!!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Fester är kul! Tävlingar är kul! Chokladmousse är... JÄTTEGOTT :-) Lyllos dig!

Kommentera här: