0

Lyckad grävarkväll

      blomrabatt,perenner

Fort var det gjort!
Tre glada blomintresserade tjejer slöt upp till min grävarkväll. Under eftermiddagen förberedde jag lite tapas, en italiensk paj, sallader och till det rosévin och röttvin. Det sitter inte fast för dom här tjejerna. Dom började gräva på en gång. Jag hann knappt med, så hade dom inte bra grävt ut mallen på rabatten utan även utökat rabatten. Dom såg att jag AMATÖREN hade måttat för litet. Tjopp, tjopp inga problem!
Just den här dagen hade jag flower-flow. I skogen finns gammal kompost som just den här dagen skottades fram av en traktor som var, just där, i skogen. Vi lade det i botten på rabatten. När vi åt maten kom den nya hyresvärden gående på tomten. Han berättar att pilarna på framsidan kommer att rotryckas redan nästa vecka. Grannarna längst ut har fått problem av sin pil vid huset. Rötter har kommit upp i avloppet. Vilken tajming med grävarkvällen!!!
Johanna och Malin hjälpen mej även plantera ut plantorna och lägga ut stenarna. Vi började kl 17:00 och var klar kring 23:00.
En sån här tjejfest kan jag verkligen rekommendera. Fort gick det och kul hade vi. :-)

Nykomling bland perennerna är ett äppelträd som jag köpt på Sinnenas trädgård, "Petra". Det blir ca 2 meter högt och ...så småningom ...blir det rödstrimmiga halvstora äpplen på det!


Kommentera här: