3

Grävarkväll




Jag har hyrt lägenhet av kommunala Pitebo. Sen ungefär tre veckor tillbaka är lägeheten som jag och dom andra här på vägen bor i, sålt till en privatperson. Han har berättat att pilträden som står på framsidan ska ersättas med annat. Alltså kommer träden att tas bort. Det kan jag förstå. Pilars rötter går fram som stora maskar och "äter upp" en del saker...tex, rör under hus.
För två år sedan planterade jag en rabatt runt pilen. Troligtvis tas träden bort i höst, men jag tänker vara ute i god tid och flytta mina små plantor innan dess. Nu är det ju ganska jobbigt att gräva i jord och där jag tänker plantera rabatten är det riktigt hård jord. Kan nog jämföras med betong. Så nu har jag slagit två flugor i en smäll. Några som jag  känner har semester nu och en del har börjat  jobba efter sin semester. Vi brukar träffas en gång i månaden för en "kulturkväll"... :-) Måste man ta det lugnt på semestern???? NÄÄÄ! Är man utvilade efter semester??? JAAA!
Jag har bjudit in tjejerna till en grävarfest. Dom och jag gräver lite grann och sen bjuder jag dom på mat och dryck. Ska bli spännande och se hur många som tackar ja till lite fysikt arbete :-)...så här i sommarvärmen....ni ska få kallt att dricka...jag lovar!!! Den nya rabatten kommer att bli mindre än den som finns på framsidan. Jag tror att det går fort att gräva den :-)

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Fiffig! Hoppas det kommer många och gräver :-) Undrar om man kan bjuda in vänner till "städa mitt hus så får du mat" fest?

2 Malin:

skriven

Kommer på en liten stund!! :)

3 Mona:

skriven

Härligt Malin! Välkommen!

Kommentera här: