2

Sockerkaka till Miranda

     laktosfri

Förmiddagen spenderades på Arbesförmedlingen, info för nyinskrivna. Varje torsdag har dom den informationen. Jag trodde att jag skulle vara ensam, eller max 5 stycken. Vi var 30 personer på den infon, en vanlig vecka mitt i vintern????? Undar om det är ungefär lika många varje vecka?! Huvva!

På eftermiddagen har jag ialla fall hunnit baka bullar och sockerkaka till lilla Miranda, laktosfria såklart! Sockerkaksformarna hittade jag på Åhlens. Formarna är gjorda i papp och klarar 230 grader. Det doftade faktiskt lite bränt papper efter ett tag. Smaken är i alla fall ok. Jag använde Valios mjölk ( till bullarna ) och Valios smör.


Sockerkaka:
3 dl socker
3 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vanlijpulver
75 gram smält smör
1 dl vatten
3 dl vetemjöl.

Jag använde två pappformar 175 grader i ca 30 minuter, eller tills dom är klara.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Va kul med pappformar. Perfekta när man ska ge bort eller ta med till stranden. (hmmm var fick jag ordet stranden ifrån, passar näppeligen inte denna årstid)

2 Mona:

skriven

Bra tips....stranden är ett bra ord :-)

Kommentera här: