5

Här är

    


Har försökt locka med folk på after work...tyvärr. ingen nappade. Såååå, då gör man sin egen after work, eller hur!!!!


Min egen räk- och bulgursallad :

1 näve roccula sallad
½ gurka, skalad och skivad i bitar
½ gul paparika, tärnad
½ röd paprika, tärnad
6 st coctailtomater, skär i kvartar (!)
ca 1,5 dl tinade räkor
ca 2 msk solroskärnor
blanda först ihop det här och koka under tiden bulguren
ca 3 dl färdigkokt fullkornsbulgur. Blanda den varma bulguren i salladen.

flingsalt, citronpeppar, några skvättar limesaft.

Till det har jag den superenkla
Pestosåsen:
3 msk cremefraiche
1 tsk grön pesto
flingsalt

Gott!!!!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Jag vill gå på after work! Fast jag har inget jobb... kan man gå på det ändå? Kanske får kalla det after-ill eller nåt... Smarriga saker har du gjort. Min gubbe har konstaterat att du tycker om räkor ;-)

2 Mona:

skriven

Klart man kan gå på Afterwork när man är arbetslös...då är man ju garanterat på Afterwork :-) ( dessutom är det bra pris på en middag på restaurang, eller hur )...jo, räkor är gott!

3 Åsa Olofsson:

skriven

Men vi kan ju sammla ihop några och gå på ett "after-after work" :-)

4 Mona:

skriven

det är bara att säga till, jag är ju ochså "ledig"

5 Åsa Olofsson:

skriven

Mjaha jo jo jag har ju typ 6-7 mil enkel väg...

Kommentera här: