1

God fortsättning!




Det blev en kväll framför tv:n på nyårsafton. Lagade en laxrätt till middag.

Den "gamla vanliga" pestolaxen
1  laxbit
1 tsk grön pesto
lagom med ost

salta laxen och bred på dom andra ingredienserna.

Rotgrönsaker i ugn

2 morötter
1 gul paprika
1 röd paprika
1 gul lök

skala och skär grönsakerna i grova bitar. Ringla olivolja  på grönsakerna och strö över flingsalt och rosmarin.

Räkröra

ca 1 dl räkor
ca ½ burk cremefraiche
lagomt med dill
lite salt

hacka räkorna och blanda ingredienserna.

Grönsakerna fick vara i ugnen ca 40 minuter i 200 grader, när det var kvar ca 20 minuter satte jag in laxen i ugnen bredvid grönsakerna ( i en egen form ). Till rätten drack jag av vinet som jag fick i födelsedagspresent av vänninorna. Riktigt gott!
Det blev en lugn och skön kväll. Tidigare under dagen fick jag ett sista ryck för året och storstädade min lägenhet. Tog till och med ner gardinerna och tvättade dom. Man får passa på när ett sånt ryck kommer, det kan dröja länge till nästa gång :-)
Jag har varit ganska trött den sista tiden och sov hela 10 timmar i natt. Tack för det! Nu önskar jag er en god forsättning på det nya året.

Kommentarer:

1 Ingela:

skriven

Gott nytt år på dig själv! Vi fick en lugn och skön kväll vi med. Lagade mat tillsammans med goda vänner, spelade spel och surrade. Hemma kl. 02.02. Inte allt för sent.

Kramiz

Kommentera här: