3

Veckoplan för jobbsökning

Förra veckan gick ...sådär...med jobbsökandet. Jag hade i alla fall en telefonintervju. Det är måndagmorgon och en ny veckoplan ska göras:

* komma på ett nytt kreativt sätt att leta jobb
* 5 ansökningar ska skickas iväg
* minst EN intervju ska bokas in
* tävlingen för DEJ fortsätter. Jag tycker om att baka Konradslimpa och har du ett riktigt bra tips, så kan du få 5 st limpor av mej. Japp! Du läste rätt!!! Du kan vinna hur många gånger som helst fram till sista mars. Kom och tävla!!

Från i dag kommer jag ha ett " arbetslöshetsfriskvårdsprogram". En promenad om dagen i det fina vädret.

Kommentarer:

1 Samara:

skriven

Hur kan du ha som mål att minst en intervju ska bokas in ? det bestämmer ju inte du,eller har du nåt knep för att få komma på intervju ? ;)

jag menar alltså att jag verkligen undrar, jag har sökt ca 15 jobb på ett halvår, bara fått komma på en enda intervju,och då var vi bara 3 som sökte tjänsten, hmmmm. och nä, jag fick inte jobbet ...

jag ska läsa igenom din blogg senare, kanske hittar några bra tips, jag sa upp mig från jobbet i höstas bland annat pga omänskliga arbetstider, sen har jag varit hemma och söker jobb, varvat med att jag är frilansskribent,

2 Mona:

skriven

Hej Samara. Jag har som mål att få tag på företag och att boka in en intervju med personalansvarig eller chef. Det kanske inte blir så, men jag lägger ner energi för att få det att hända. Bla annat genom tävlingen jag har på bloggen. Det finns kanske någons som jag känner som känner någon som bevhöver en anställd :-) Kul att du vill läsa min blogg. Hoppas att du får en anställning här framöver. Kämpa på. / Mona

3 Samara:

skriven

Jo lycka till du med :)

Jag gick runt till 10 affärer på uppdrag av min jobbcoach " 1 av 10 kommer att ge dig ett jobb ,sa hon " det stämde inte, men 3 st tog emot mitt cv och verkade gilla mig, 6 st sa nej,och 1 blev arg och höll på slänga ut mig, men det tog bara ca 1 timme sammanlagt.

Kommentera här: