2

Semlor till mina fd kollegor på banken

         semlor

I förmiddags bakade jag årets första och troligtvis enda semlor. Jag hade lovat mina gamla kollegor lite fika och idag har det serietillverkats semlor i mitt kök :-)

Jag använder en vanlig bulldeg men med två tsk kardemumma i degen. Godast är att göra egen mandelmassa att fylla bullarna med. Det är inte svårt och tar inte lång tid. Så här gör du. Skålla en påse mandel. Skala mandeln och hacka eller mal den fint. Ta ut inkromet ur bullarna, från ungefär hälften av bullarna. Blanda mandeln, inkråmet, 1 dl socker och ca en msk grädde. Klicka ner det i groparna i bullarna. Spritsa grädde, lägg på locket och pudra florsocker på lockena. Semlorna gick åt. Supertrevligt att träffa alla igen. Tog en sväng ut i lokalerna och pratade med lite folk.

Under timme jag var där fick jag två tips på företag som letar folk och på väg hem ringer telefonen och jag får ett till tips. Jag har redan skickat iväg ansökningar till ett av företagen. Imorgon ansöker jag om dom andra tjänsterna.

Vilken dag !!!!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Heja, Heja, de där semlorna ser ut att vara värda världens bästa jobb!!!

2 Mona:

skriven

Tackar. Fick beröm för dom :-)

Kommentera här: