2

Lite annat och klurning

sticka sockar



Sitter och väntar på andra åket i slalom på tv. Det blir spännande, fyra svenskar bland dom tio främsta. Idag blir en slappardag. Jag var på tjejfest igår med hemmaspa-inslag. Supertrevligt. Några badade även badtunna. Efter det blev det utgång för alla att utom jag. Svischade hem istället. Vaknade inte pigg...direkt, men ialla fall utan mycket öronsus :-) Det blir säkert en promenad sen på eftermiddagen. Härligt väder ute.
Hela förra veckan jobbade jag som tusan med min jobbsökartävling. Jag fick flera förslag både via mail, face-to-face, och facebook. Nått som gjorde mej förvånad ...och glad...var att jag fick tips från några som jag inte har pratat med på jättelänge och som jag inte visst att dom läser min blogg :-) Hej på er! Håll tummarna på er själva att ni får hembakat om någon vecka eller så.
Min tävling fortsätter fram till den 1/4 eller tills jag fått en anställning. Alla har fortsatt möjlighet att vinna. Under dagen kommer jag att klura på ett till NYTT sätt att hitta jobb/jobben. Dom där jobben som inte alla andra ochså söker.


Annars har jag hunnit sticka ett par sockar av garn som jag fick i julklapp.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Du verkar vara en så härligt människa! När andra människor blir passiva av arbetssökande kör du igång ett race som jag blir djupt imponerad av. Jag håller alla tummar och tår!!!

2 Mona:

skriven

Tusen tack Anja! Nått måste jag hitta på :-) Blir tok-rastlös annars. Ha en bra dag :-)

Kommentera här: