5

Tjaaa, vad säger man :-)

     


Igår letade jag tips på tofflor som är enkla att sticka. På Ravelry finns massor med mönster och hjälpsamma medlemmar. Snabbt fick jag massor med förslag och idag harjag provat att sticka Duffers, 19 row felted slippers. Dom ska filtas, alltså tvättas i tvättmaskinen för krympning. Skulle tro att dom var i storlek 42 innan tvätten och efter tvätten är ena toffeln storlek 36 och den andra storlek 38 :-)
Har försökt sliiiiita ut den mindre toffel. Nu är den kanske 37,5 i storlek.

Det kommer att blir fler...det här var ju bara första försöket! Dom gick snabbt att sticka, speciellt en sån här regnig kall vårdag!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Fina tofflor! Lustig att de blev olika stora om du tovade samtidigt och stickade likadant. Hmmm. Har inget svar på den gåtan.

2 Mona:

skriven

Joo.jättekonstigt. Jag ska sticka ett till par. Det kanske går bättre den här gången :-)

3 Anonym:

skriven

37,5 är min storlek- tack på förhand. Maj

4 Mona:

skriven

Levererade!

5 Ingela:

skriven

Och jag har storlek 39 .)

Kommentera här: