3

Virkad filt

virkad mosterruta

 På Stickhjälpens blogg efterlyste dom mormorsrutor som ska blir filtar till jul. Jag virkade några stycken ( och fler kommer ), men mitt i allt detta virkande så började jag virka en mosterruta. Det blev en mosterruta som får bli en filt. Här har jag blött upp den och spänt ut filten för torkning. Den är inte så sned i verkligheten som på bilden :-)
Jag har använt alla möjlliga restgarner som jag har hittat i mina lådor. Dom flesta garnerna är från Marks and Kattens

Det har faktiskt gått snabbare än jag trodde att virka filten. Nu är det ju ett enkelt mönster, bara samma maskor hela vägen :-) I alla fall så har det här tagit "tre tv-kvällar". Ni vet väl om att det är då man handarbetar, när man ser på tv!

Kommentarer:

1 Åsa Olofsson:

skriven

Ett tips svärmor tar frigolit (eller vad det heter..) hård blå isolering och spänner ut på det perfekt!

2 AnJa:

skriven

Åh vilka härliga vårfärger! Jättefin!

3 elisabet:

skriven

Jag virkar rutor och klär om mina pinnstolar.

Kommentera här: