2

Midsommarhelgen

Hotell Storforsen

På midsommardagen bjöd min mormor oss upp till Storforsens hotell för middag. I år har dom en riktigt duktig kock. Några beställde Hildings special, en oxfilé. Klagomålet var bara att det var förlite kött på tallriken. Själv beställde jag Stuvad souvas. Otroligt gott, verkligen!!! Till det serverades friterad mandelpotatis och lingonsylt.
Våra bestick kom i ett lite finurligt kuvert, som jag bara måste visa:


Servetten är instucken längst bak i ett eget fack. Undra om det är DUNI som tillverkar dom?

Kaffet köpte vi sen på det nya sommarcafét Egenvispat i Bredsel. Café Egenvispat har en egen blogg med lite recept och annan information.




Idag har vi hunnit med en släktträff på mammas sida. Till värdinnan gav vi en korg med hemgjord sylt och gelé.



Värdinnan är ganska klurig och händig. På ena sidan av husväggen har hon lagt sten och grus till ett ying-yangmönster. Läckert!!!





Den goda vegetariska tacomiddagen ( som jag inte har någon bra bild på ) avslutades med tårta från Café Centrum med motivet av våran ursprungssläkt. Helgen har varit proppfull med program och däremellan har jag hunnit baka en god blåbärskaka och en banankaka från Leilas recept.
I veckan väntas sommaren komma...på riktigt, det ser jag fram emot.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Men du, så mycket godsaker! Du verkar ha haft en riktigt härlig och fullspäckad helg. Den grusgången skulle mina katter gilla ;-)

2 Åsa Olofsson:

skriven

Jag ser morfar!



Har hon lagt ut heijna själv?? Måste väll vara någon trädgårdsfixare annars ska hon leijas in:-)

Kommentera här: